viernes, 16 de septiembre de 2016

"No han estat culpa de Renfe"

Retards de més de mitja hora a l'R1








Pico el bitllet a les maquines i creuo el pas soterrat que em condueix a la meva via. mentre espero a l'andana m'adono que alguna cosa no va bé: els usuaris de Rodalies estan nerviosos, miren els seus rellotges constantment i rebufen per manifestar el seu cansament i resignació. Els trens van amb retard. per megafonia s'anuncia el que per a tots era evident: els trens poden arribar a venir 30 o 40 minuts més tard del que indiquen els horaris. Per què? No ho sabem. Només podem esperar. Quan per fi arribo al meu destí, m'aproximo a la taquilla on un home aten a les persones que volen comprar un bitllet. Quan arriba el meu torn exposo el meu cas:

- Perdoni, he vingut amb un tren que sortia de Mataró i que ha arribat de 30 minuts tard. M'agradaria reclamar, si és possible.
-Aquests bitllets no es podran reclamar ja que els retards no han estat culpa de Renfe.

Sí, senyores i senyors, el retard no havia estat culpa de Rodalies. Un salvatge (perquè no el puc catalogar de cap altre manera) havia decidit llençar una pedra, al tren que jo havia d'agafar, fent esclatar la finestra d'un vagó. Als treballadors de Rodalies no els havia quedat cap altre remei que aturar el tren i arreglar el desperfecte abans de tornar-lo a posar en funcionament. 

Segons la normativa de Renfe, per més que jo arribés 30 minuts tard i que volgués reclamar el bitllet que havia pagat, ells no podien assumir la responsabilitat d'un retard que no ha estat causat per "l'explotació pròpia del ferrocaril".
Per més que l'incident, que havia provocat que el tren arribés tard, no fos culpa de Renfe, tampoc havia estat responsabilitat meva. Els preus dels bitllets s'han disparat en els últims anys i els usuaris estem cansats d'esperar cada vegada que hi ha un retard, sigui o no responsabilitat de Renfe. Volem un servei de qualitat i puntual que vagi de la mà amb els preus que ens demanen pels bitllets.


No hay comentarios:

Publicar un comentario